Jump to content


Fotografije

Pregled:Rock Shox Reba SL dual air (2009) prednja suspenzija


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
23 odgovora na ovu temu

#1 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 06 November 2009 - 01:59 PM

Kada se za prednju suspenziju pomene Reba uglavnom je komentar “Uuuu dobra.” Da li je to tacno? Apsolutno! Namenjena je za XC ili AM voznju. Hod od 80mm do 120mm. Pokusacu da napisem nesto negativno, nadam se da cu uspeti :-). Cena moze da se dosta razlikuje. Ja sam svoju platio 370€.
IMG_7371.jpg
Dakle, pre Rebe sam vozio (i dalje ga cuvam) SR Axon-a. Da sam vozio neku jacu vilu mozda prelazak na Rebu ne bi izazvao toliki wow efekat. Prvo sto se zapazi kada se izvadi iz kupije je debljina nogica (gornjih – upper legs). Tezina je srednja. U kutiji se nalazi i pumpa (shock pump), i u zavisnosti od modela, daljinski lock. Kod mene je lock na samoj vili sto mi se vise dopada jer ne moram da imam jos jedan buzir koji ce da klapara.
IMG_7380.jpg
Zavrsna obrada je na visokom nivou. Nisam uspeo da nadjem nijednu zamerku, osim mozda „vijka“ za rebound koji se pomera gore dole oko 1mm (uopste nije problem ali ajde). Po meni je mnogo veci problem duzina samog vijka. Kao sto se vidi na slici on je duzi od ostatka vile, sto mozda izgleda nabudzeno, ali je neprakticno. Kada se skine prednji tocak bajk ne moze da se osloni na vilu kada je podloga ravna i kada nema neceg dodatnog da se iskoristi za portporu. Ako se vijak izgubi nije strasno jer je to ustvari imbus kljuc sa fensi drskom. Mada se time povecava mogucnost ulaska svega i svacega tamo gde ne treba.
Slika550.jpg Slika548.jpg

Gumice (dust wippers), gde gornje ulaze u donje nogice, se cine kvalitetnim. Ovaj deo cistiti pre svake voznje.
Slika546.jpg
  • 0

#2 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 06 November 2009 - 02:04 PM

Takodje, kapica + komore moze da se previse zategne. Par puta sam imao problem da je odvrnem jer je povrsina gde nalezu prsti mala pa se kliza. Tu sam delimicno sam bio kriv (pretegao) jer je navoj kapice tako uradjen da kada se nasrafi do kraja oseti se „klik“, tj. da je kapica nalegla kako treba da bi se tu stalo.
Slika544.jpg Slika545.jpg
O unutrasnjosti ne bih sada, jer dosta kvalitetnog materijala ima na netu. Samo da napomenem da je moje licno misljenje da su izbocine na sredini donjih nogica (power bulge) kozmetika, iako Rock Shox tvrdi da one doprinose cvrstini vile kao i dugotrajnosti businga.

Podesavanja
A joj majko! Naravno da posle Axona nisam imao pojma sta tacno radi rebound, compression... Pored toga je i pritisak u + ili – komori od presudnog znacaja za najbolje moguce podesavanje vile. Iako su na nalepnici (leva donja nogica) date vrednosti pritiska (u psi) one su okvirne i samo pocetna tacka. Ovaj korak (pumpanje odredjenog pritiska) je individualna stvar. Treba krenuti od toga da se u obe komore napumpa isti pritisak. Razlika u komorama (+ i -) ne sme biti veca od 15 do 20 psi. Posto ja zelim da mi vila bude osetljivija na manje dzombe napumpam – komoru za 5 psi vise nego + komoru. Tako sam otkrio da za mene odlicno radi +115psi; -120psi pritisak. Pritisak u komorama, pored zelje kako vila treba da se oseca tokom voznje, treba da se uklopi i sa SAG-om. O tome, kao i o rebound-u i compression-u ima dosta poucnog na netu.
U uputstvu pise da se pritisak treba proveravati pre svake voznje. Totalno nepotrebno (ako je sa vilom sve uredu). Ja proverim jednom mesecno. Prilikom provere je normalno da malo ulja izadje kroz ventil. Vrlo bitno je da se prilikom navijanja creva pumpe na ventil ne pretera, kako ne bi doslo do ostecenja. Cim vazduh dodje do meraca pritiska zavrnuti jos milimetar ili dva i stati.
Slika551.jpg
Utisci u voznji

Odlicni! Za ovakvu vilu ne treba zaliti pare. Izuzetno kruta u voznji. Kontrola prednjeg tocka ogromna. Upijanje neravnina i sam osecaj kontrole neopisivi. Sto se samog rada vile tice nemam nijednu zamerku. Vrlo aktivna i na manje neravnine (zavisi pre svega od pritiska u komorama), linearan osecaj kompresije (zahvaljujuci + i – komori).
  • 0

#3 marko035

marko035
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 991 posts
  • LocationJagodina

Postavljeno 06 November 2009 - 04:39 PM

Rock Shox REBA(neki vlasi daju ime svojoj zenskoj deci ,bas tako Reba)ali je lepo ime za vilu nema sta,takodje je Duke bilo do bola ali nema ga vise ,bar ne u proizvodnji.Nova Reba tj model za 2009 je malo teza i kruca (ne malo nego kruca).Najteza je verzija SL a najlaksa Team sa BlackBox motion controlom a u zamalo da zaboravim sad izadje i XX verzija sa hidraulicnim lockom.Po mom misljenju jedina mana je tezina Rebe (verzija Race ima 1600-1700gr u verziji do 2008).Mozda je mogla da bude malo laksa ali onda bi se opasno priblizila Sidu(Sidu Race).Vila radi perfektno,jedino je tabela za podesavanje tj pumpanje + i - komore malo netacna tj komoru + treba pumpati manje 10-15Psi komoru od predvidjene za svoju tezinu dok - komoru za 5-10Psi(jer je manja).
Za vilu sto se tiche izdrzljivosti,rada vecina ljudi po forumima kaze sve najbolje kako stranim tako i nasim.Meni je ovo 2.Reba Race i nemam zamerke.Naravno treba malo eksperimentisanja da bi se doslo
do odgovarajuceg set-up-a od vozaca do vozaca.Rebound jeste malo labav ali mi nikad nije ispao.
  • 0

#4 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 06 November 2009 - 06:57 PM

Uvek je bolje kada je nesto lakse, ali ne bih bio za to kada bi se narusila izdrzljivost ili dugotrajnost zarad smanjenja tezine. A i to sto kazes, ako neko ne moze da predje preko tolike tezine uzme sida (2009)ili nesto trece. Mnogo je vaznije tezinu smanjiti preko guma i tockova (tako sam barem cuo :roll: )
Svidja mi se sto je sasija svih reba ista, a da je razlika u "iznutricama", pa ako je nekom nevazno (moj slucaj) da ima recimo external floodgate ili blackbox damper a zeli krutost i izdrzljivost Rebe moze da "pomine" sa SL modelom.
  • 0

#5 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 November 2009 - 07:29 PM

Uvek je bolje kada je nesto lakse


Pa nije bas uvek.Ako i zanemarimo cvrstinu, uvek se postavi pitanje za slucaj da biciklista ima tezinu 80, 90 ili vise kg koliko mu to realno znaci sto je oborio tezinu bicikla za nekoliko stotina grama :)

BTW lep review =D>
  • 0
Postavljena slika

#6 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 06 November 2009 - 09:04 PM

U pravu si da nista ne znaci ako se namerava da se stane sa smanjivanjem tezine.

Medjutim ako se zeli ici do kraja onda mora da se pocne od negde. Pa malo vila, malo tockovi, gume, kocnice, ram, pedale... i skupi se 2kg bez problema, a tada se osecaaaa itekako. Fala Bogu pa jos nisam u stadijumu da menjam neki deo radi ustede od 50g. Bude mi smesno kada citam po nekim forumima (light-bikes.de) gde se neki zale da su im xtr sifteri teski i da gledaju kako da ih olaksaju. :-s
  • 0

#7 pri3rak

pri3rak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3504 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 November 2009 - 09:35 PM

Pa da, ali opet tu ide nekakav proracun.Naime OK smanjis 2kg, ali uzmes u obzir sledece namenu bicikla i cenu tog skidanja.Takmicaru tih 2kg znaci i to prilicno pogotovu ukoliko je ceovek laksi jer bi se moglo proracunati koliko energije sacuva na taj nacin.Rekreativcu pogotovu tezem to sem nekog licnog zadovoljstva realno ne znaci bas nista (sem ako ga nosi rucno na neki malo visi sprat i sl. ).Sad neko je skoro bas lepo napisao da je pazario xtr kada su ga od podijuma delile sekunde i to je 100% zdrav nacin razmisljanja :)
  • 0
Postavljena slika

#8 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 06 November 2009 - 09:47 PM

To je napisao nomad. i u pravu je. Nisam ni mislio da treba kupiti xtr :mrgreen: . U mom slucaju sam iskusio sta znaci imati bajs laksi za 2kg. Ubrzavanje brze i lakse, top speed se lakse odrzava, kod uspona pogotovo ako su tehnicki mnogo sve lakse ide. Ima logike da sto je covek tezi manje oseca smanjenje tezine na bajku (ja sam oko 75kg i ta 2kg sam itekako osetio, kao sto sam vec naveo)
  • 0

#9 marko035

marko035
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 991 posts
  • LocationJagodina

Postavljeno 06 November 2009 - 10:16 PM

U review treba navesti sve karakteristike dela koji se opisuje i testira pa i tezinu koja po mom misljenju najnebitnija od svih bitnih karakteristika :wink: tj ide posle trajnosti,krutosti,kvalitetnog rada itd.
  • 0

#10 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 07 November 2009 - 01:31 AM

Takodje, kapica + komore moze da se previse zategne. Par puta sam imao problem da je odvrnem jer je povrsina gde nalezu prsti mala pa se kliza


Ajde jedan savet. To ce uvek da se desava na vazdusnim vilama jer pored pritegnutosti same kapice malu alu zajebanu ulogu igra i sama kompresija vazduha koja se stvara u onaj procep izmedju kapice i vile.
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#11 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 07 November 2009 - 07:54 AM

Review je sasvim OK =D> , ima samo jedan problem (autor tome zaista nije kriv):
Kada se predje sa niskobudzetne vile na visokobudzetnu (ili srednje budzetnu), onda je svakako razlika "k'o dupe i oko". Znaci, kada se uzme vila za 300, 400, ili 800evra, onda je osecaj neuporedivo bolji (i uopste nije bitno da li si uzeo RockShox, Fox, Maguru, itd).

Ako je namena opisa da nekoga ubedi da predje na Rebu sa vile od 50-100E, onda je to u startu bilo nepotrebno - mislim, svima bi to trebalo da bude jasno...(mada oni koji nisu probali, ne znaju koliko je velika ta razlika). A ako je namena da nekome ko je nakupio 400E pomogne da odluci sta da uzme, onda ta informacija fali...

Na zalost, tesko je naci one koji bi mogli da nam uporede tu istu Rebu sa slicnim vilama drugih proizvodjaca (a istog godista), jer nas vecina ima jednu vilu (iste namene), a ako i imamo vise od jedne, obicno je godisna razlika tolika da ih nema smisla uporedjivati, odnosno, ishod je unapred poznat. Mozda neko od forumasa ko radi u bike radnji, pa ima prilike da proveri na manje vise istom bajku razlicite vile u kratkom roku? :wink:

Na primer, ja bih svoju Rebu team (85-115mm) da zamenim za F120 FIT RLC QR15. E sad, sem sto je F120 ~200grama laksa i sto ima 5mm vise, ali ne moze da se menja duzina hoda (on-the-fly), ne znam sta da ocekujem... Da, i trebalo bi da je F120 kruci zbog QR15, ali to je opet na osnovu specifikacija, a ne iz usta nekoga ko je isprobao obe...
  • 0

#12 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 07 November 2009 - 12:22 PM

@nomad

E upravo to je problem. 1000 strana review-a ne vredi kao minut osecaja prilikom voznje bilo koje komponente. Pregled nije pisan da bi nekog naterao na kupovinu, vec da se napise sto vise detalja koji se skupe realnim koriscenjem i posluze nekom ko je vec zaplanirao da uzima taj deo. Zato sam izostavio tezinu i druge stvari koje se mogu naci na samom sajtu proizvodjaca. Namera nije ni bila da se da kompletan pregled vec ono sto se ne sazna citanjem opisa sa sajta proizvodjaca. Kada sam ja trazio sta da kupim to mi je nedostajalo na netu. Svaki review je suvoparno prepisivanje mogucnosti, sta moze, koja podesavanja ima... To po meni treba da bude prva faza u izucavanju neke komponente i moguce kupovine. Ali kada se ta faza predje mnogo je bitno dobiti neke detalje (sto se ja trudim da napisem) tipa poklopac kod xt shiftera ne naleze najbolje = prasina u mehanizmu...

Druga vrlo pozitivna stvar bi bila kada bi jos ljudi krenulo da pise. Pa da se za istu komponentu daju drugacija iskustva, ili se nesto dopuni, ili se uporedi sa konkurentom itd. Mislim da je Marko 035 napisao da su x9 shifteri bolji od xt (u sta ne sumnjam) ali nekom ko eventualno zeli da ih kupi to nista ne znaci. Bolje bi bilo da napise review njih, sa slikama, onim sto je bolje u odnosu na konkurentnu komponentu itd. Malo mi je glupo sto samo ja pisem i pravim se pametan, nadao sam se da ce vise ljudi svoje oskustvo i znanje pretociti u reci kako bi pomogli nekom koga to interesuje.
  • 0

#13 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 07 November 2009 - 06:07 PM

Ja sam vozio dosta vila na manje-više istom ramu:
Rock Shox Pilot Race
Manitou Skareb Super 80
Manitou Skareb Comp SPV 100
Manitou Black Super 100
Fox F100 RL 2004
Fox F80R 2004
Fox F100X 2006
RST Aerosa dual air

Za lagane vozače će sve ove vile odraditi posao. Za teže vozače se od ovih najbolje ponašaju Manitou Black i Fox-ovi.
Na Black-a mogu samo da se požalim da je suviše propadao kada sam prelazio veće neravnine, dok je manje upijao bez problema. Probavao sam i sa jačim pritiskom vazduha i sa nižim ali sam dobijao samo tvrđu ili mekšu vilu.
Kada sam kupio prvog Fox-a (polovan sa luftom) sam se oduševio kako je to lepo radilo. Upijao je i manje i veće rupe, ali sam hteo da otarasim lufta. Tada niko nije kod nas radio Fox-a, pa mi je bilo lakše da ga takvog prodam i kupim neki koji radi lepo. To je bio F80R. To radi odlično iako je 80mm hoda, lockout mi nije trebao... ALI na par trka sam ga tako zakucao do kraja da sam se uplašio da ću nešto polomiti... i naleti naš Lasica sa F100X :mrgreen:
Od tada mi je to najbolja vila na koju sam "seo". Kada se lepo podesi pritisak vazduha, rebound i treshold - vila postane nešto neverovatno. Iako je "zaključana" reaguje kako na najmanje, tako i na velike rupe i neravnine.

A Rock Shox Rebu 80mm sam vozio na bajku slične konfiguracije, sa maltene istim točkovima, ali mi se nije svidelo kako se ponaša. To je bila ona prva Reba. Lepo je ona sve upijala, ali se sva uvijala, kao i SID, iako sam očekivao mnogo kruću vilu zbog debljine štapova. Vidim sada na sajtu SRAMa da je ista debljina kao i kod FOXa: 32mm? A nove Rebe nisam probao. (ne računam krug sa tuđim bajkom :) )
  • 0

#14 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 November 2009 - 07:07 PM

Vozio sam sve i svasta, ali mi RS nesto ne lezi od samog pocetka....Sto se tice Nomada - ja bih Rebu menjao za FOX-a bez ikakvog razmisljanja. Poslednje sto sam vozio je FOX koji je na Genius-u sa podesavanjem hoda i QR15 - za AM i Trail - QR15 je MNOGO bolja opcija - mnogo cvrsce i kruce od klasicnog QR. ZA XC je i klasika ok, ali za jace i agresivnije voznje QR15 je odlican. Mnogo lepo radi, upija SVE sto mu se nadje na putu, izuzetno cvrst i stabilan, pa je prava milina sa njim krenuti nizbrdo - sa osmehom na licu a ne grcom ;)
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#15 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 07 November 2009 - 07:45 PM

Tu je i Reba sa 20mm. Ali ne moze se uporedi Fox Talas 150mm sa Reba od 100mm. Tu je Revelation ili eventualno Pike da se meri sa tom Lisicom. Ali jbg ukus je ukus. MAda iskreno kao sto sam vec par puta napisao RS bi menjao jedino za Fox. Kada nesto radi, radi :wink:
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#16 nomad

nomad
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 723 posts
  • LocationIzrael

Postavljeno 07 November 2009 - 07:54 PM

Nisi pazljivo citao, poredili smo F120 QR15 sa Rebom (QR9), a ne Talas. "Nomad" se odnosilo na mene, a ne na moj bajk, na kom je Talas 36 od 160mm :wink:
Reba je na Superlight-u.
Ali kada si vec pomenuo Rebu sa 20mm, ajde nam nabaci neko poredjenje nove 20mm Rebe (80-120) sa F120 QR15 :twisted:
  • 0

#17 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 November 2009 - 08:33 PM

Ako se odnosi na mene, citao sam, ne sekiraj se, samo sam ja rekao sta sam poslednje probao i vozio od Fox-a. I dalje stojim pri tom da bih Rebu menjao za FOX-a bez ikakvog razmisljanja. Vozio sam i novu Rebu SL 120mm, ali nije to to - kada se uporedi sa drugim rivalima na tom polju - po meni.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#18 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 07 November 2009 - 08:41 PM

Da, odnosilo se za Misu.Nema nikakve sporedbe izmedju Rebe i Talasa. I ja bi je menjao za Fox-a F serije jer Fox izgleda bezobrazno dobro dok Reba ima izgled чкљ. Ali da menjam Dual Air sistem.......mhm razmislijo bi dobro. Jednostavno stelovanje vile sa dual air-om je superiorno u odnos na solo air. Moje misljenje. Plus laksi servis i jeftiniji. Fox F je previse osetljiva vila. Poznajem gomilu ljudi u Srbiji koji su imali probleme sa bushing-ima a voze rekreativno.. Ajde odma da zaustavim sve i da priznam da u ovom slucaju sam pristrastan jer nikada nisam ''vozijo'' F-seriju :oops:
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#19 marko035

marko035
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 991 posts
  • LocationJagodina

Postavljeno 07 November 2009 - 11:39 PM

Slazem se s Ariothom da je dual-air stavrno odlican za podesavanje tj da daje vise opcija.Ja sam vozio Fox RLC 120mm za 2008 i nije mi se svidelo.Naravno probao sam ga na bicikli mog druga koji je moje tezine pa je bio napumpan ok.Verovatno bi promenio misljenje u korist Foxa(bar malo) da sam ga vozio duze od 1dan ali ok ima vremena :wink: .Ne bi se slozio da se Reba(model do 2008) uvija kao Sid(ako je Gammzy mislio na starog Sida).Fox izgleda mnogo bolje od Rebe ali tu ne mislim na kvalitet obrade vec na odabir boja,dizajn same vile.
  • 0

#20 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 08 November 2009 - 09:43 AM

Slazem se da je za novu Rebu RS ukakio dizajn skroz. Izgled starije Rebe mi se mnogo vise dopada. Jeste li videli za 2010? Isto samo su slova na nalepnicama malo drugacija i kombinacija boja druga. Po meni su jos vise zasrali. Jedino mi preostaje da skinem nalepnice i zalepim one od FOX-a :mrgreen: .

Za bushinge ne mogu da verujem sto arioth kaze. jel gresim ili F serija krece od 700e pa navise?
  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika