Jump to content


Fotografije

Dura Ace 2009


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
17 odgovora na ovu temu

#1 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 26 March 2008 - 03:01 PM

Iako se Shimano svojski trudi da čuva u tajnosti nove projekte, nekako sve to "procuri" u javnost, pa evo šta je Japanski gigant spremio za 2009. god. a vezano za pomenutu seriju.
Kao prvo, svi su izgledi da će u 2009. ova serija imati ne jednu već 2 grupe!
Prvo da kažemo nešto o 7900 novitetima:
kao prvo, nova serija će biti oko 180 grama lakša od trenutno važeće 7800 serije. Pored smanjenja gramaže, biće kako se govori i drastično povećana efektivnost čitave mehanike, brže šiftanje brzina i veći opseg kaseta - veći izbor odnosa lančanika.
Kvalitet šiftanja je i ovde bio imperativ, pa je Shimano rešio da se produži nivo povlačenja sajle kod menjanja brzina ( kao i kod SRAM-a i Capagnolo-a ). Ovo znači da bi samim tim i ceo sistem bio tolerantniji i otporniji na upad nečistoće i prljavštine u sistem. To takođe ima za posledicu da novi šifteri i zadnji menjač zasigurno neće biti kompatibilni sa prethodnim serijama.
Iako je produženo samo povlačenje, sam potez šiftera je smanjen - kraći hod - za 20% u odnosu na sadašnju varijantu. Još se ne zna da li će Shimano ovde implementirati nešto od "multi release" ili "instant release" tehnologije koja već živi u XTR-u za 2007. god.
Nove ručice STI dual control su sada mnogo bolje ergonomski odrađene, pogotovu njihov gornji deo, koji sada "prima" ruku sasvim prirodno. Karbon od kojih je ručica i titanijumski hardver su tu da smanje težinu istih. Nova opcija u paketu je i novi Flight deck kompjuter koji sada ima pored standardnih opcija i altimetar, inklinometar, HR monitor. Što je još bolje, ima i opciju download-a na PC radi kasnije analize vožnji.
ZAdnji menjač je olakšan karbonskim kavezom, a moći će da prihvati 28 zuba. Prednji menjač je takođe olakšan, a ima i spec. tehnologiju - tzv. "trimming free" što bi u prevodu bilo - sipaš i ne misliš - ili ti nema potrebe za dodatnim štelovanjima, prihvata bez problema sve moguće kombinacije brzina.
Pogon - biće ga i u alu hollow varijanti sa kako se tvrdi poboljšanom čvrstinom od čak 20% u odnosu na sadašnji, a to deluje zaista impresivno, ako se ume sadašnja čvrstina 7800 pogona. Takođe, po prvi put će biti ponuđena i kompakt verzija, kao i karbon verzija ovog pogona.
Lanac - KONAČNO dobija quick link kariku za brzo skidanje i montažu, šuplje pinove, obrađene stranice i asimetričan izgled, a sve zbog boljeg šiftanja i manje gramaže.
Kaseta će takođe biti olakšana i to prvenstveno zahvaljujući novom alu nosaču lančanika.
Kočnice će takođe biti malo izmenjene, aradi boljeg kočenja i kontrole sile kočenja, a uz nove paknove sa novom komponentom u sebi, po tvrdnji kočiće isto i po suvom i po vlažnom vremenu.

A sada nešto sasvim drugačije - nova Dura ace Di2 grupa - "shifting at the speed of light"
Sama poruka govori da se tu u odnosu na već vrhunsko šiftanje nešto čudno dešava - a za ovakvu tehnologiju je zadužena ni manje ni više nego elektronika! Sami šifteri rade sa neuporedivo kraćim hodom, menjači menjaju drastično brže nego kod standardnog mehaničkog. I ne samo to - ova grupa će biti 100 gr lakša od svog mehaničkog brata i to sa sve pakovanjima baterija!
Dodatne opcije u ovom "svemirskom dobu" Dura ace grupe su i dodatni šifteri ia time trial i triatlon verzije, "crash position" - položaj menjača koji ga maksimalno čuva od oštećenja prilikom padova i drugih nepredviđenih okolnosti, Auto triming prednji menjač...dakle, serija koja bi se mogla porediti sa formulom 1 u biciklizmu. Za sada u Shimano-u ne razmišljaju o bežičnoj opciji, već samo o žičanom impulsnom pokretanju menjača, a sve zbog stabilnosti i sigurnosti celog sklopa. Ostaje da se vidi kako će Shimano rešiti baterije koje će trajati mesecima, ali treba videti rešenje kada se iste isprazne a vi ste na drumu negde...
Kada ovo zaživi i u serijskoj proizvodnji, a sve su prilike da će se to jako brzo desiti - kako se govori, ostale grupe drumskih komponenti će biti kao stare igračke u odnosu na ovaj STAR TREK Dura Ace!
Evo i kako bi elektro menjači izgledali...

Attached Thumbnails

  • shimano elektro.jpg

  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#2 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 26 March 2008 - 03:33 PM

Ovo sa elektronikom za prednji i zadnji menjač - mislim da Campagnolo pokušava da napravi poslednjih 10 godina i da nisu do sada uspeli (tj. da su nešto i uspeli ali da je masa uvek bila veća od mehanike). Mišljenja sam da ceo groupset kad se pojavi 2009. neće biti ispod 2500-3000 jura..
  • 0

#3 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 26 March 2008 - 08:54 PM

http://www.cyclingne... ... r_tech_407

Dakle, evo linka na kome se vidi da je na touru 2007 već bilo upotrebe elektronskih menjača.. Ali kakvih (i da li ) ima prednosti ostaje da se vidi..

A evo još jednog interesantnog izvora:

http://www.campyonly.com/rumors.html
  • 0

#4 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 26 March 2008 - 10:52 PM

Meni cela ta tehnologija oko manjanje brzina pomocu elektronike nije logicna. Mislim da nista nemoze da zameni staru dobru sajlu. Bar za sada. Ako se secate i Mavic je imao jedan pokusaj da izbaci saltere sa zadnjim menjacem koji rade na wireless sistem. Dobro ovde je rec o elektronici ali ipak mislim da je to vise ''sminkerski'' poteg. Citam da ce da bude na baterije. Kakve bi bile te baterije koje bi izdrzale toliki broj promena brzina. Ali tehnologija je napredovala i sve je moguce. Dali bi elektronika bila precizna u menjanju kao sto je mehanika. Tu je najbitno pitanje. Tu mehanika je vrh. A kada je vec u modi elektronika sta mislite jel bi uradili elektronske kocnice?
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#5 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 26 March 2008 - 10:57 PM

pa mislim da je sledeci potez ABS :mrgreen:
  • 0

#6 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 March 2008 - 02:07 AM

Kako me secanje sluzi jos 2001-2002 godine Shimano je izbacio Di2 (digital integrated intelligence).
Cela skalamerija se sastojala iz kompjutera (Flight deck) koji je automatski menjao brzine i tvrdocu suspenzije.
Jedinu primenu ovog sistema video sam na Mercedesovom city bajku koji je stajao duze vreme u salonu na Novom Beogradu.
  • 0

#7 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 April 2008 - 10:56 AM

A da ni Campagnolo ne sedi skrštenih ruku čekajući da ga od Shimano-a "udari struja" - i on izbacuje svoju record seriju sa dodatkom elektronike u skoroj budućnosti...već je prikazan prototip veoma blizak serijskoj proizvodnji na Ronde van Vlaanderen hepeningu...a evo kako bi to trebalo da izgleda:

Attached Thumbnails

  • campi elektro.jpg

  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#8 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 June 2008 - 08:47 AM

Postavljena slika

Zvanično objavljena slika kako će to sve izgledati...
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#9 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 June 2008 - 09:33 AM

http://www.dura-ace.com/
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#10 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 10 June 2008 - 02:10 PM

Lepo lepo bas lepo. Svidja mi se. Jos da vozim road bi bilo lepo
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#11 spiralc

spiralc
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 170 posts
  • LocationKnjazevac

Postavljeno 10 June 2008 - 02:48 PM

Sve je to lepo i ideja uopste nije nova, ali jednostavno do sada nije moglo da zazivi. Problem je koliko se pouzdati u elektroniku, koja jos ide na baterije? Ajde i za menjace, ali kocnice apsolutno nikad nece napraviti elektronske. I kako se vrsi punjenje tih baterija? Da li mozda imaju mini dinamu u tockicima?
  • 0

#12 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 August 2008 - 10:53 AM

Postavljena slika

Dakle, priče i nagađanja oko elektronike i Dura ace grupe sada su i zvanično izašli na videlo - ovako izgleda nova serija Dura Ace Di2 koja se sastoji od ručica ( drumski DCL ), menjača, baterije i kablova. Ostalo se vezuje iz standardne 7900 "obične" grupe mehaničkog Dura ace-a.
Ono što se iznosi kao prednost u odnosu na konvencionalni način:

Hod ručice šiftera je umnogome kraći i precizniji;
postoji i opcionalni daljinski šifter za time trial;
brži i precizniji rad servo motora na menjačima;
nema potrebe za dodatnim štelovanjem menjača posle inicijalnog set-up-a
nepromenjene performanse pod svakakvim vremenskim uslovima - nema sajli i bužira;
Opcija z aproizvođače ramova da kablovi idu unutar rama.

DCL ručice su teške 255gr/par. Šiftanje je u samom principu isto kao i kod klasičnih ručica, pa ovo neće biti problem za one koji pređu na ovaj sistem.
Menjači - zadnji 225 gr i prednji 124 gr. Zadnji deli dosta istih stvari sa mehaničkim bratom, s tim da ima i mehanizam koji je zaštićen i ugrađen u samo telo istog, pa ga to štiti od udara, padova i sl., a kako se tvrdi, ako se i desi tako nešto, motor ima mogućnost samokalibrisanja...hehe još malo pa dolazimo do ere Terminatora 8) .
Prednji menjač kako kažu radi lepše, brže i takođe ima funkciju samopodešavanja u zavisnosti od položaja zadnjeg menjača, a da bi se izbeglo ono što najviše nervira - grebanje lanca u kavez menjača.
Baterija - 7,4 V Li-Ion koja ima trajanje od oko 1000 km a puni se za svega 1,5 sati. Zaštićena je od svih mogućih vremenskih pogoda i nepogoda.
Sistem će znači imati definitivno kablove koji će prenositi impulse, jer bi bežična varijanta zahtevala više posebnih baterija ( za svaku jedinicu posebno ), pa bi to u krajnjoj instanci bilo veoma nepraktično.
Sve ovo super deluje, ali nije rečeno šta kad se nešto pokvari - i to recimo u samoj vožnji...
A cene...evo kako to preliminarno izgleda:

* STI Dual Control levers - £349.99/par
* Zadnji menjač - £349.99
* Prednji menjač - £249.99
* Kablovi - £99.99
* Baterija - £49.99
* Punjač - £49.99
* Pogon (Dura Ace FC7900) - £319.99
* Kaseta - £129.99

U Engleskim funtama...
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#13 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 16 November 2008 - 05:55 PM

Ako ste se zapitali kako radi ta elektronika u mesto povuci-potegni sistema, pogledjate 8)

http://www.testrider...=player&video=2
  • 0

#14 gordan

gordan
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 517 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 19 February 2009 - 06:22 AM

[MikroVesti 2009.02.17 (Godina 11, br. 32),
http://www.mikro.rs/... ... 7&ID=11282]

Bicikli dobili nov elektronski menjač brzina
--------------------------------------------------------------------
Bicikli su se prošlog vikenda na Trci oko Kalifornije priključili
dugačkom spisku uređaja koji su sa ručnog upravljanja prešli na
elektronsko. Mada menjač na baterije koji je izradila japanska
kompanija Shimano obećava lako i precizno menjanje brzina, laganim
pritiskom na dva elektronska prekidača, tradicionalisti su
zabrinuti zbog toga što se time umanjuju osnovni izazovi ovog
sporta.

“Ljudi koriste bicikle upravo zato što je za njihovo kretanje
potreban samo ljudski trud i ništa ne može biti jednostavnije,
nezavisnije i autonomnije od toga”, izjavio je Rajmon Anri,
istoričar biciklizma iz Sent Etjena u Francuskoj. “Bilo kakav
spoljni izvor energije, ma koliko slabašan, protivan je toj
filozofiji.”

Da li će novi menjač postati sledeći iPod i redefinisati
biciklističku tehnologiju ili će završiti kao sportska verzija
kasetofona, zavisiće od nekoliko faktora, od kojih su najvažniji
performanse, pouzdanost i cena.

Dva ranija pokušaja elektronskog menjanja brzina koja je načinila
francuska kompanija Mavic (sa sistemom Zip na Tur de Fransu 1992. a
potom sa sistemom Mektronic 1999), nisu bila uspešna, jer su se
menjači kvarili kad bi se vozilo po kiši. Italijanska kompanija
Campagnolo odustala je od izlaska na tržište sa svojim modelom,
zbog ekonomske krize.

Shimanovu verziju nazvanu Dura-Ace Di2 7970 koriste tri
profesionalne ekipe koje se takmiče u Kaliforniji - Columbia High
Road, Garmin Slipstream i Rabobank. Oko desetak vozača učestvuje u
trci sa ovim sistemom, iako su ga isprobali na svega dva treninga,
jer su ga dobili doslovno dva dana pred početak trke. Neki vozači
se ustručavaju da koriste ove bicikle, jer sistem Di2 ne može da
se prebaci na ručno upravljanje ukoliko mu se baterija isprazni ili
pokvari. Ukoliko bi se tako nešto desilo moglo bi biti prilično
iritirajuće ili čak dovesti do nesreće, u zavisnosti od toga
kakav je teren i u kojoj brzini se bicikl zatekao. Kompanija Shimano
procenjuje da baterija s jednim punjenjem može da izdrži oko 1500
kilometara.

S druge strane pojedini među njima koji su isprobali Di2 smatraju
da će u naredne tri godine, a možda i ranije, svi bicikli visoke
klase imati elektronski menjač. Džordž Hinkapi iz ekipe Columbia,
izjavio je da je bio impresioniran učinkom menjača čim ga je
isprobao.

Džonatan Voters, direktor ekipe Garmin Slipstream i nekadašnji
profesionalni vozač, predviđa da će se bicikli s elektronskim
menjačem u početku koristiti u trkama na hronometar i na
trijatlonima. On je uveren da Kris Bordman za svoju pobedu u prvoj
etapi trke Tur de Frans 1997. godine može da zahvali elektronskom
menjaču kompanije Mavic. Na stazi od 7,3 kilometara menjač je
Bordmanu omogućio da stekne prednost od dve sekunde, jer je mogao
da sačuva svoj aerodinamični položaj i dok menja brzine.

Komplet komponenata sa elektronskim menjačem koštaće oko 1250
dolara više od najnovijeg mehaničkog koji košta oko 2750 dolara,
a nadogradnja postojećeg sistema Shimano koštaće oko 2200 dolara.
Sistem se može ugraditi na skoro sve aktuelne modele trkačkih
bicikla.

Nešto kasnije ove godine najveći proizvođač bicikla na svetu,
kompanija Giant, ponudiće bicikl projektovan da koristi samo
elektronske delove za oko 14.000 dolara, uključujući i menjač
Di2. Ukoliko se pokaže dovoljno privlačan vremenom bi mogao da
pojeftini.

S druge strane, ukoliko bi menjač Di2 pokazao na tržištu da je
pouzdan i uspešan, ne treba očekivati da će uslediti i njegova
automatska verzija, jer bi ga za biciklističke trke trebalo
opremiti i analizatorom fizičkog stanja vozača i čitačem
njegovih misli – da bi sistem znao kada će vozač iz normalnog
načina vožnje preći u sprint.
  • 0
--

#15 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 19 February 2009 - 01:02 PM

Shimano je imao elektronske menjace na pro tour trkama i prosle i pretprosle godine.

edit: eh vidim, gore je vec bilo reci o tome :)
  • 0

#16 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 March 2009 - 10:23 AM

A da kažemo i računicu u gramima:

Dura ace 7900 u odnosu na Dura ace 7800 lakši je za 112gr.
Još jedan podatak - veliki lančanik 7900 serije pogona košta 450 USD...pa ko voli nek izvoli :D
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#17 gaja

gaja
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 905 posts

Postavljeno 13 March 2009 - 11:30 AM

Ja sam negde čitao na netu da oni koji su se navikli na 7800 nisu baš nešto oduševljeni 7900. Možda su interesantne šamaraljke i ovaj sistem s elektronikom, ali suštinski je to sve izmišljanje tople vode.
  • 0

#18 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 March 2009 - 11:36 AM

"Prednji deo" 7900 je oduševio sve koji su ga probali ( ovde se govori o klasičnoj 7900 varijenti, ne elektronskoj ) - znači, prednji menjač, pogon, lanac, dok kada je zadnji menjač u pitanju i šiftanje ručice - došlo je do blagog razočarenja. Za kočnice kažu da su najbolje koje je Shimano napravio za drum do sada.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika