Jump to content


Fotografije

Cannondale - SIMON says RIDE!!!


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
32 odgovora na ovu temu

#1 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 September 2009 - 10:05 PM

Cannondale-ov projekat SIMON - elektronski kontrolisan prednji amortizer se vec 5 godina nalazi u razvojnoj fazi. I jos uvek nije dostupno u javnosti i implementirano za "end-user-e".
Cannondale jos uvek ne zeli da se izjasni o datumu pustanja u promet, kao ni o ceni ovog proizvoda. Kako god bilo, ovo je po svemu sudeci nesto sto vredi cekati, jer je sistem mnogo vise od pukog elektronskog zakljucavanja amortizera. Twin-lube Simon je relativno mehanicki prost sistem, koji se sastoji od jednog pistona i isto tako jednog dampera. Tu je u igru ubacen i pin koji kontrolise protok a koga pokrece mikromotor i koji iz potpuno otvorenog do potpuno zatvorenog sistema ovu radnju odradi za svega 6 milisekundi. Sve ovo ima za posledicu veoma veliku varijabilnost podesavanja rada amortizera i to bez dodatnih ventila, semeringa i slicnih dzidza bidza u samoj unutrasnjosti. Ono sto jos izdvaja ovaj sistem je i integrisani softwer ( koji ce biti moguce apdejtovati sa novim verzijama bez ikakvog problema ), senzori na kriticnim mestima, pa sve ovo proizvodi sa se amort sam podesava svake 2 milisekunde u zavisnosti od uslova voznje i zadatih parametara! DAkle, hocete linearan rad - nema problema; hocete kontrolisan rad i doteran bottom out - ni to nije problem; hocete stabilnu platformu - nista sporno - i to u nekoliko verzija reagovanja na neravnine i udarce...
Stavise, on-board kompjuter ima vise od 10000 raznih varijanti, opcija rada, kontrole, a u pocetnoj fazi birate izmedju 5 opcija: cross country, all mountain, downhill, lockout, and travel management.
I inicijalni set-up je lepo i lako odradjen gde vozac daje podatke kako hoce da amort generalno radi i koja je tezina vozaca. Kompjuter tada izbacuhe preporuceni pritisak amorta.
Sto se tice izdrzljivosti - zahvaljujuci samo jednom pokretnom delu, motor moze izvesti i do 30 miliona ciklusa pre servisa ili eventualne zamene istog.
Losije strane ovog sistema za sada su prvenstveno vek baterija ( Li-Ion pakovanje traje u proseku 8 sati, ali u zavisnosto od konfiguracije terena i tezine samog vozaca mogu trajati i svega 2-3 sata ), tezina sistema ( mada se tvrdi da ovako opremljen Sci-Fi Lefty sa hodom od 130mm tezi oko 1,8 kg sto ga svrstava u veoma konkurentne suparnike ) i cena koja se za sada ne zna ali se zna da nece biti jeftino ni u kom pogledu.
Dakle, ovo izgleda iako je elektronika toliko futuristicki da licno stvarno iako ne ljubim Cannondale pristup, jedva cekam da vidim na nekoj prezentaciji!
A kako to sve izgleda, evo:

Attached Thumbnails

  • 1253695528613-d4lsv2tpwhni-850-65.jpg
  • 1253695611894-14vfh6g5q22yh-850-65.jpg
  • 1253695674348-lifpxoaee6g1-850-65.jpg
  • 1253695748217-1l37jopwwoq3h-850-65.jpg
  • 1253695776313-551f61ep9kje-850-65.jpg
  • 1253695811638-1lm4j3m8j5vln-850-65.jpg
  • 1253695845037-zwmt539te69e-850-65.jpg
  • 1253696066428-125jsnja9fp6v-850-65.jpg
  • 1253696082621-lvgzaozr9soc-850-65.jpg

  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#2 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 23 September 2009 - 10:24 PM

Uh, uh...Sve ovo deluje zanimljivo na papiru. Ali, realno. Kad se pogledaju ovi bolje amortizeri, ulje, vazduh itd...Trebaju veste ruke da ga srede kad nesto otkaze, a to se mora i fino platiti. Ne smem ni da pomisljam sta s ovim raditi i kome ga dati, ako nesto otkaze. Dobro, postoje specijalizovani servisi, imaju oni svoja predstavnistva i sve to; ali tamo negde u svetu, ne i kod nas. Kapiram da bi se i dzep oladio za polovinu novog proizvoda. :^o
  • 0

#3 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 23 September 2009 - 10:25 PM

Već vidim mnoge bicikliste kako prčkaju po tom računarčetu pred svakim raskršćem/usponom/spustom umesto da VOZE :-/ S druge strane, pozdravljam sistem prosto=dugotrajno.
  • 0

#4 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 23 September 2009 - 10:56 PM

I am gay. I love SIMON :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#5 Marcus

Marcus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 568 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 23 September 2009 - 11:11 PM

sa sledećom verzijom amortizer će garant imati wi fi, pa ćeš sa kompa moći i da ideš na fejsbuk i cikloberzu #-o :lol:

šalu na stranu, meni deluje zanimljivo, samo mi iz celog zapisa taj "vek baterije" deluje malo... pa ono, jadno, a 30 miliona ciklusa... ima li neko realnu predstavu koliko je to vožnje u praksi? 30 miliona udaraca? godinu vožnje? dve? pet?
  • 0

I chill harder than you party. 


#6 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 23 September 2009 - 11:19 PM

podseti me da brojim udarce sledeći put kad izađem u šumu :D

sviđa mi se ceo koncept pa iako nisam ljubitelj leftija rado bih ga provozao.
  • 0

#7 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 23 September 2009 - 11:25 PM

sa sledećom verzijom amortizer će garant imati wi fi, pa ćeš sa kompa moći i da ideš na fejsbuk i cikloberzu #-o :lol:


Ono što bi bilo zgodno je da pravi... treklog i da na osnovu toga sledeći put kad se vozi ista staza sam vrši podešavanja i da se ne maješ s parametrima na svakom raskršću (ez aj sed).

Spekulativno, što se tiče trajnosti verujem da će svakako trajati duže nego klasični sistemi, jer gubi smisao ako će ići u servis - koji će verovatno da košta više nego za klasike - u istim intervalima kao i oni.

Opet, mislim da je ovo promil napretka za debele pare i da je opravdan jedino ako zaista bude 'one size fits all' i da može da se cepa i XC i AM i laki DH s istom vilom uz minimum kompromisa.
  • 0

#8 gilgames

gilgames
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 805 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 24 September 2009 - 08:49 AM

Zanimljiv pristup. Mozda je to logicki pravac evolucije prednjih amorta, ALI kada bih birao da se oslonim na mehaniku ili elektroniku uvek bih izabrao mehaniku. Ovim se mehanika pojednostavljuje i samim tim cini pouzdanijom i dugotrajnijom, ali se ubacuje i bas slaba karika: baterije, senzori... Videce se sta ce praksa reci.
  • 0

#9 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 24 September 2009 - 09:07 AM

Pade mi i ovo na pamet... u amort bi teoretski bilo vrlo lako smestiti malecki dinamo (magnet u štapu, navoj u nogama, kao što znamo iz fizike biće struje kad god se to pomeri) koji bi snabdevao sistem strujom kad amort radi. Naravno, ko bi zaista dodao 100 grama amortu...

Pat. pending...
  • 0

#10 Grux

Grux
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 344 posts
  • LocationLeskovac + DST

Postavljeno 24 September 2009 - 02:36 PM

Možda da umesto nalepnica postave fotoćelije na amortizeru... možda i na kacigi i eto struje!! :wink:
  • 0

#11 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 24 September 2009 - 03:04 PM

I oprostiš se od njih na prvoj grani :D
  • 0

#12 Marcus

Marcus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 568 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 24 September 2009 - 04:19 PM

I oprostiš se od njih na prvoj grani :D


:lol:

Ne znam zaista, tu i nema baš puno komponenti, ako su uprošćene, servis ne mora biti nužno neko veliko zlo... Naravno sve to zavisi za šta će se proizvođač opredeliti: npr. za nešto što uštekaš u USB (jeftino, svima dostupno) ili za nešto za šta ti treba posebna oprema, skupa (nije jeftino i može da odbije potencijalno širi krug mušterija)
  • 0

I chill harder than you party. 


#13 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 24 September 2009 - 06:11 PM

mix, K.E.R.S. tehnologija na bajsu :) zvuci primamljivo :wink:
  • 0

#14 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 September 2009 - 06:19 PM

Bice interesantno ako se krene i sa primenom ove tehnologije i na zadnjem amortu....samo da Bill Gates ne umesa prste i platforma bude pod Windows-om :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#15 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 24 September 2009 - 07:00 PM

A jos kada se nadje neki geek iz Kine, Rusije, Turske ili Uzbekistana i kada to hakne i ode sve u pi*ku materinu. Samo zamisljam temu na forumu. Trazi se torrent fajl za hakiranje SIMON-a. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#16 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 September 2009 - 07:29 PM

HAhahaha....crack for Simon working 100%.....
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#17 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 24 September 2009 - 07:54 PM

ili ti uleti virus pa tamo u sred nekog DH strmopi*** ušteluje vilu u road mode :lol:
  • 0

#18 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 24 September 2009 - 08:05 PM

A virus se zove SIMONA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#19 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3830 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Postavljeno 24 September 2009 - 08:16 PM

jok :D

simone.jpg
  • 0

#20 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Postavljeno 24 September 2009 - 08:26 PM

Pa moze i to sto da ne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika